KGSP(GKS)'ye Dair Deneyimlerim ve İpuçları


Hacettepe Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mezunuyum. KGSP ya da yeni adıyla GKS  bursuna yüksek lisans için 2 kere başvurdum ve ikisine de üniversite aracılığıyla başvurdum. Bursu kazanamadım ama farklı bir yolla yine Kore'de yüksek lisans yapacağım, hepsini bu blogda anlatacağım :) Öncelikle KGSP hakkında deneyimlerimi sizinle paylaşmak istiyorum.

Öncelikle ilk başvurduğumda neler sunduğumu kısaca belirteyim: 

➢TOPIK 2

➢IELTS yok

➢ GPA 3.1/4.0

➢ 1 yıl Polonya’da Erasmus

➢ 2 ay İtalya’da Staj

➢ Kore’de Staj (bölümümle alakasız)

➢ Başvurduğum üniversiteki hocadan referans mektubu


İlk başvurduğumda Kookmin Üniversitesi’ne başvurmuştum. O zamanlar bir proje için Kore’de bulunuyordum. Gitmeden önce maille hocalarla iletişime geçmiştim ve 2 hoca referans mektubu vermeyi (referans mektubu bir hocadan yeterli, diğerini yedek olarak tutuyordum) kabul etmişti. Kore’ye geldiğimde hocalardan biri maillerime cevap vermedi, ben de diğer hocadan referans mektubu aldım. Mülakat günü geldi, Skype’ı bir açtım karşımda bana cevap vermeyen hoca :D Mülakata Korece başladılar ve İngilizce olarak yapmak istediğimi belirtmeme rağmen Korece devam ettiler. Daha önce maillerde Korece konuştuğum için böyle yaptıklarını düşünüyorum ama TOPIK 2’im vardı ve mülakat dilini biz seçebiliyoruz diye duyduğum için tamamen İngilizce hazırlanmıştım. Öncelikle kendimi tanıttırdılar, daha sonra Kore’de şuan ne yaptığımı sordular, ardından hemen portfolyomu Korece açıklamamı istediler ve bende tam olarak burda her şeyi mahvettim :D Korecem zaten o zamanlar 3 seviyesindeydi tamamen teknik ve bölümle alakalı bir konuda Korece hayatta konuşamazdım ve konuşamadım da. Mülakat bitmeden önce keşke en az TOPIK 4’ün olsaydı umarım gelecek yıl buna göre hazırlanırsın dediler ve elendiğimi anladım.

Mülakattan itibaren Kore’de 9 ay yaşadım ve Topik sınavına girdim, 5 seviyeyi aldım. Türkiye’ye dönünce 3 ay IELTS’e hazırlandım 6.5 aldım. Bu yıl tekrar başvurdum. Bu sefer Sookmyung Women’s University’e başvurdum. Bu üniversiteye başvurma sebebim bir hoca yüzünden aslında :D Daha 2 yıl önce KGSP’yi ve üniversiteleri araştırırken bir sürü üniversitedeki hocalara mail atmıştım çoğu yardım etmeyi kabul etmişti ama bu üniversitedeki hoca beni çok sevmişti ve çok yardımcı olmuştu. Türkiye'deyken Skype'la küçük bir mülakat sonrası referans mektubu vermeyi kabul etmişti. Daha sonra hocalara böyle istekleriniz için nasıl mail atabileceğinize dair de küçük bir yazı yazacağım. Kore’ye gittiğimde Sookmyung’a gidip ziyaret etmiştim ve hediyeler götürmüştüm o da beni çok güzel ağırlamıştı. Kookmin’de yüksek lisans ve doktora yaptığı için önce oraya başvurmamı önermişti, ben de Kookmin’in müfredatını daha çok sevdiğim ve tasarım alanında ilk 3'te olduğu için oraya başvurmuştum. O sene elendikten sonra hocayla tekrar konuştum ve Sookmyung’a başvurmaya karar verdim. 

2. Başvurduğumda değişenler;

➢TOPIK 5

➢ IELTS 6.5

Geri kalan aynısıydı. Yine Koreli hocadan referans mektubum vardı. Mülakatta benim hoca çıktı karşıma, seni ben tanıyorum ama yanımdaki hocana kendini tanıt bakalım dedi ve yine koreceydi. Bu sefer bütün çıkabilecek soruları ve cevaplarını korece yazıp ezberlemiştim, portfolyomu da korece ezberlemiştim birçok kez pratik yapmıştım. Mülakat gayet iyi geçti ve ilk roundu geçtim, hatta mülakata seçilen herkesi seçtiler ve ilk round sonuçlarını açıklamadılar ama biz herkesi seçtiklerini anlamıştık çünkü zaten 10 kişi falandık ve daha önce böyle yapan başka üniversiteler de vardı. 16 Mayıs geldi, 2.round da elendiğimi gördüm. 5 kişilik kontenjanın, 3 kişilik kontenjanına**  girebiliyordum ve bu 3 kişiden 2'si doktora öğrencilerinden seçilmişti. Elenmemin nedenini bölümüm yüzünden olduğunu düşünüyorum ama başka etkenler de  olabilir tabiki. Maalesef sanat ya da tasarım öğrencilerinin bu burs için çok büyük şansları olmadığını düşünüyorum. Bunun için AMA+ Scholarship de var, ona da başvurdum, onunla ilgili de yazacağım. 


**Şimdi size çok önemli ve çoğu kişinin bilemediği önemli bir ipucu vereceğim:

Bu 3+2 kontenjan derken neyden bahsediyorum buna değineceğim. Kgsp’de Regional denilen bir kota var buraya SADECE  Natural Science and Engineering bölümü öğrencileri Regional University listesindeki üniversitelere başvururlarsa seçiliyorlar. Ve başka bölüm öğrencileri bu kotaya KESİNLİKLE giremiyor. 2018 kgsp final sonuçlarına bakacak olursanız 5 kişilik kota varken 4 kişi seçildiğini görürsünüz. O özel 2 kişilik kotaya sadece 1 kişi seçildiğini hatta belki sadece 1 kişi başvurduğunu gösterir bu. Diğer kota boşta kaldı ve hatta diğer bölümlerde topik 5,6 sı olan insanlar elendi ama bu kotaya alınmadılar.

BU ÖZEL KOTA MESELESİ SADECE ÜNİVERSİTE ARACILIĞIYLA BAŞVRURKEN VAR. Elçilik aracılığıyla başvururken böyle bir ayrıcalık yok. O yüzden Elçilik 6 kota, Üniversite 3+2 diye düşünebilirsiniz. 













DİĞER ÖNEMLİ İPUÇLARI:

➤ Alabildiğiniz en yüksek TOPIK seviyesini alın. Eğer akademik açıdan çok iyi başarıları (başarılı bir tez, ödüller gibi) biri değilseniz TOPIK'e dikkat ediyorlar. En az 3 seviyesinde olmanızı öneririm. Topik 3 aşağısındaysanız her iki yolda da gerçekten şansınız çok az olacaktır. Eğer TOPIK 3 ve yanında yüksek bir IELTS'iniz varsa mesela 7 gibi, o zaman TOPIK 5'i olup Ielts'i olmayan biriyle eş olabilirsiniz.

➤ IELTS  sınavına girin. İngilizce belge size yardımcı olacak özellikle university track ile başvuracaksınız çünkü bazı okullar koreceden çok ingilizceye önem veriyormuş. Almanız gereken kesin bir seviye yok ama 5.5 geçmeniz yeterli olacaktır. 

➤ Mülakattan önce sorulacak soruları ve cevaplarını bir kağıda yazıp ezberleyin. TOPIK seviyeniz yüksekse Korece yapın, değilse İngilizce yapın.

➤ Bölümünüz Science and Engineering ise o özel 2 kişilik kontenjan fırsatını mutlaka kullanın!

➤ Başvurduğunuz üniversitedeki bir profesörden referans mektubu size yardımcı oladabilir (son başvurumdaki gibi), olmayadabilir (ilk başvurumdaki gibi). Ama ben her zaman profesörlerle mailleşmenizden yanayım, size farklı burs seçenekleri sunabilirler. Özellikle laboratuvarda çalışma imkânı olan bir bölümdenseniz Kore’de birçok profesör bursu var. Laboratuvarda çalışıp bir profesörün asistanı olup bir yandan da burs alabilirsiniz.  

➤ Kookmin Üniversitesi'ne bu yıl başvuranlardan da duyduğuma göre en az TOPIK 4'ü olanlar mülakattan geçmiş.

➤Nacizene fikrim ve bir arkadaşımın deneyimiyle söylemek istiyorum eğer Psikoloji bölümündeyseniz direk psikoloji bölümüne başvurmak yerine ona yakın bölümlere başvurmanızı öneririm. Mesela Women Studies gibi.

➤ Geçmiş yılların final listelerine bakılırsa Türkiye'de university trackte her zaman en az 1 Kore Dili öğrencisi seçilmiş. Hatta bir yıl 2 tane öğrenci bu bölümden seçilmiş.

➤ Eğer bölümünüz  Natural Science and Engineering bölümleriyle yarışmakta zorlanacak bir bölümse,  Natural Science and Engineering de iyi olmayan üniversiteleri seçmenizi öneririm. Ama yine NIIED elemesinde ne olursa olsun  Natural Science and Engineering  bölüm öğrencilerine öncelik verilecektir. Benim dediğim yöntem size en azından üniversite aşamasından geçmenize ve belgelerinizin NIIED'inin eline geçmesine yardımcı olacak. İnanın bu bile çok büyük bir başarı, en azından o sene son aşamaya kadar gelip, olup olmadığını görebilirsiniz. Öbür türlü üniversite aşamasını da sürekli geçemezseniz her yıl KGSP'ye başvurup durursunuz :(

➤ Mülakat yapılırken okullar bir liste hazırlıyor, belgeler ve mülakata göre sıralanıp NIIED'ye gönderiliyorsunuz. Bunu da dikkate alıyorlar yani.

➤ Facebook'taki KGSP  Gruplarını bulup üye olun. Özellikle bu grup:
https://www.facebook.com/groups/218840618574476/
Bu da Türkiye grubu: https://www.facebook.com/groups/2217167295205895/

➤ Üniversiteler genelde ilk elemeyi GPA ve dil belgelerinize göre yapıyor.

➤ SKY Üniversiteleri ya da diğer yüksek üniversiteleri düşünüyorsanız Elçilik yoluyla başvurmanızı tercih ederim. Üniversite yoluyla başvurursanız gerçekten her şeyinizin çok yüksek olması gerekecektir.

➤ Kore'deki başvuracağınız hocadan alacağınız referans mektubu ekstra bir belgedir. Normalde almanız gereken 2 tane referans mektubuna dahil etmeyin. Okulunuzda tercihen konumu yüksek hocalarınızdan almaya çalışın mesela bölüm başkanı, dekan gibi. Ya da Profesor olarak geçen hocalarınızdan alın eğer bunlardan alamıyorsanız Associate Professor gibi hocalarınızdan alın.

➤ Bölümünüzün ve araştırma konunuzun Kore'yle alakasını Study Plan'da çok iyi belirtmeniz gerekiyor. Size neden bu kadar kapsamlı binlerce dolarlık bursu vermelerini çok iyi anlatmanız gerekiyor.

➤ Guideline'ı çok iyi ve birden fazla kez okuyun. Geçmiş yılların sonuçlarına bakın, başvuracağınız üniversite kaç kişi almış, hangi bölümlere ağırlık vermiş, embassy trackle mi yoksa university trackle mi daha çok almış, kendi bölümünüzden kazananlar listede var mı varsa Facebook'ta bulup yardım etmelerini rica edin. İnsanlarla konuşun, her insan size farklı şeyler söyleyip öğretecek emin olun.

Bana sorularınız olursa instagram hesabımı daha fazla kontrol ettiğim için sorularınızı ordan sorabilirsiniz, elimden geldiğince cevaplamaya çalışacağım :)  ⏩ _iameda_

Kgsp benim için bir son değildi sadece 1 hafta sonra her şey çok güzel olacaktı ;) Geri kalanı için beklemede kalın :*



Comments

Popular Posts